POVINNĚ ZVEŘEJŇOVANÉ INFORMACE
podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění v rozsahu a struktuře vyhlášky č. 515/2020 Sb.,
ve znění pozdějších předpisů
1. Název | Městská knihovna Dobříš | |
2. Důvod a způsob založení | Zřizovatelem knihovny je město Dobříš. Knihovna je zřízena jako příspěvková organizace a byla zřízena ke dni 01.01.1992 na základě usnesení Zastupitelstva města Dobříše ze dne 12.12.1991. Hlavním účelem organizace je poskytování v souladu se zákonem č. 257/2001 Sb., o knihovnách a podmínkách provozování veřejných knihovnických a informačních služeb (knihovní zákon), v platném znění, veřejných knihovnických a informačních služeb. Předmětem činnosti příspěvkové organizace je zpřístupňování v souladu se zákonem č. 257/2001 Sb., o knihovnách a podmínkách provozování veřejných knihovnických a informačních služeb (knihovní zákon), v platném znění, knihovních dokumentů z knihovního fondu knihovny nebo prostřednictvím meziknihovních služeb z knihovního fondu jiné knihovny, poskytování ústních bibliografických, referenčních a faktografických informací a rešerší, zprostředkování informací z vnějších informačních zdrojů, zejména informací ze státní správy a samosprávy, umožnění přístupu k informacím na internetu, 2 ke kterým má knihovna bezplatný přístup. Příspěvková organizace může dále poskytovat další služby spočívající zejména v umožnění přístupu k placeným informacím na internetu, v kulturní, výchovné a vzdělávací činnosti, ve vydávání tematických publikací, v poskytování reprografických služeb, v poskytování písemných bibliografických, referenčních a faktografických informací a rešerší. | |
3. Organizační struktura | Ředitelka (statutární zástupce): Mgr. Kateřina Pechová Zástupkyně ředitelky (účetní): Lenka Skopcová Knihovníci: Romana Nováková, Jana Kleisnerová, Hana Venderová, Jitka Skopcová, Bc. Lucie Piskáčková, Radek Hasák Úklid: Alena Kopáčková | |
4. Kontaktní spojení | Kontakty | |
4.1 Kontaktní poštovní adresa | Městská knihovna Dobříš Školní 36 263 01 Dobříš | |
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu | Městská knihovna Dobříš Školní 36 263 01 Dobříš | |
4.3 Úřední hodiny | Oddělení pro dospělé: Pondělí: zavřeno Úterý: 08:00 – 18:00 Středa: 12:00 – 17:00 Čtvrtek: zavřeno Pátek: 08:00 – 18:00 Sobota: 09:00 – 12:00 Neděle: 14:00 – 17:00 Oddělení pro děti: Pondělí: 12:00 – 17:00 Úterý: 08:00 – 18:00 Středa: 12:00 – 17:00 Čtvrtek: zavřeno Pátek: 12:00 – 18:00 Sobota: 09:00 – 12:00 Neděle: 14:00 – 17:00 Prázdninová otevírací doba: Úterý: 08:00 – 18:00 Středa: 08:00 – 17:00 Sobota: 09:00 – 12:00 ostatní dny zavřeno | |
4.4 Telefonní čísla | oddělení pro dospělé: +420 318 522 561 oddělení pro děti: + 420 318 520 763 mobil: +420 775 601 556 | |
4.5 Adresa internetových stránek | www.knihovnadobris.cz | |
4.6 Adresa podatelny | Městská knihovna Dobříš Školní 36 263 01 Dobříš | |
4.7 Elektronická adresa podatelny | knihovna.dobris@seznam.cz | |
4.8 Datová schránka | jaw9znx | |
5. Případné platby lze poukázat | 13936211/0100 | |
6. IČO | 00874469 | |
7. Plátce daně z přidané hodnoty | CZ00874469 | |
8. Dokumenty | ||
8.1 Seznamy hlavních dokumentů | Zřizovací listina Rozpočty a střednědobé výhledy rozpočtu | |
8.2 Rozpočet | Schválený rozpočet pro rok 2023 | |
9. Žádosti o informace | Písemné žádosti o informace lze adresovat na adresu knihovny (viz bod 4.1) nebo ji doručit osobně na podatelnu (viz bod 4.6). Za písemnou žádost o informaci se považuje také žádost podaná elektronicky, bez nutnosti uznávaného elektronického podpisu, doručená na elektronickou podatelnu (viz bod 4.7), nebo do datové schránky (viz bod 4.8). Informace lze žádat telefonicky (viz bod 4.4) nebo po předchozí telefonické domluvě s ředitelem též osobně. | |
10. Příjem podání a podnětů | ||
10.1. Místo a způsob, kde lze podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání anebo obdržet rozhodnutí o právech a povinnostech osob | Žádost, stížnost, petici, návrh, podnět či jiné dožádání (podání obecně) lze podat: • osobně u ředitelky knihovny (viz bod 4.2) • poštou (viz bod 4.1) • telefonicky (viz bod 4.4) |
• elektronicky (viz bod 4.7)
• prostřednictvím datové schránky (viz bod 4.8)
Za ústní podání žádosti se považuje osobní nebo telefonické podání, za písemné se považuje podání učiněné písemně nebo elektronicky (e-mailem či datovou schránkou).
Z podané žádosti musí být zřejmé, komu je určena, a adresa žadatele. Žádost musí obsahovat:
• identifikace žadatele (u fyzické osoby jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresa bydliště a adresa pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště; právnická osoba uvede název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla),
• kontakt (telefon a/nebo e-mail),
• předmět (charakteristika) požadované informace,
• způsob poskytnutí informace (písemně, e-mailem, osobně).
Podání se posuzuje vždy podle svého skutečného obsahu a bez ohledu na to, jak je označeno.10.2. Opravné prostředkyOpravné prostředky lze podat ke zřizovateli prostřednictvím ředitelky knihovny. 10.3. Formuláře
Přihláška čtenáře staršího 15 let
Přihláška čtenáře mladšího 15 let
Přihláška do Klubu dětských knihoven
Žádost o prominutí registračního poplatku
10.4. Popisy úkonů orgánů veřejné moci – životní situacePopisy úkonů orgánů veřejné moci – životní situace naleznete na Portálu veřejné správy.11. Předpisy 11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Zákon č. 257/2001 Sb., o knihovnách a podmínkách provozování veřejných knihovnických a informačních služeb (knihovní zákon)
Vyhláška č. 88/2002 Sb., k provedení knihovního zákona
Nařízení vlády č. 288/2002 Sb., kterým se stanoví pravidla poskytování dotací na podporu knihoven
Zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon)
Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
Zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
11.2 Vydané právní předpisyKnihovna není oprávněna vydávat právní předpisy. 12. Úhrady za poskytování informací 12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Městská knihovna Dobříš zveřejňuje aktualizovaný sazebník úhrad za poskytování informací dle § 5 odst. 1 písm. e) ve spojení s § 17 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:
- Za informace poskytnuté dle zákona č. 106/1999 Sb. je Městská knihovna Dobříš oprávněna žádat úhradu nákladů spojených s mimořádně rozsáhlým vyhledáváním, pořízení kopií a odesláním informací ve výši
- 220 Kč za každou započatou hodinu výkonu mimořádně rozsáhlého vyhledání informací (jedná-li se o poskytnutí informace v čase kratším než ½ hodiny, snižuje se úhrada o 50 %, tj. 110 Kč)
- Provozní a materiální náklady (ceny včetně DPH):
- Výtisky (kopie)
- 2 Kč/ks jednostranný výtisk (kopie) formátu A4
- 3 Kč/ks oboustranný výtisk (kopie) formátu A4
- 3 Kč/ks jednostranný výtisk (kopie) formátu A3
- 5 Kč/ks oboustranný výtisk (kopie) formátu A3
- Obálky
- 2 Kč/ks obálka formátu C5
- 2 Kč/ks obálka formátu B4
- Poštovné a ostatní náklady spojené s odesláním vyžádané informace se řídí platným ceníkem poštovních služeb
- Výtisky (kopie)
- Pokud celkové náklady na poskytnutí informace jednomu žadateli na základě jedné jeho žádosti nepřesáhnou částku 100 Kč, poskytuje se informace bezplatně.
Informace, u nichž předpokládané náklady nepřesáhnou částku 500 Kč, lze žadateli poskytnout s jeho souhlasem na dobírku bez zálohy.
Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady úhradu nezaplatí, Městská knihovna Dobříš žádost odloží.
- Bankovní spojení Městské knihovny Dobříš pro úhrady za poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb. je: bankovní účet číslo 13936211/0100, variabilní symbol 1111, specifický symbol žadatele – u fyzických osob datum narození ve tvaru dd.mm.rrrr , u právnických osob IČO.
- Zpracovaná informace bude žadateli vydána až po prokazatelné úhradě požadovaných nákladů.
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informacíŽádná usnesení vydaná dle § 16a odst. 7 zákona č. 106/1999 Sb. nebyla dosud vydána.13. Licenční smlouvy 13.1 Vzory licenčních smluvKnihovna v současné době nedisponuje vzorem licenční smlouvy.13.2 Výhradní licenceKnihovna neposkytla žádnou výhradní licenci dle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb.14. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím
Výroční zpráva
podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
za rok 2022
- Městská knihovna Dobříš jako povinný subjekt podle § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon) vydává tuto výroční zprávu na základě § 18 zákona.
- Přehled poskytnutých informací:
- počet podaných žádostí o informace: 0
- počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti: 0
- počet podaných odvolání proti rozhodnutí: 0
- opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace a přehled všech výdajů, které povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle zákona, a to včetně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení: 0 (žádný rozsudek nebyl vydán)
- výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licencí: 0 (výhradní licence neuděleny)
- počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich vyřízení: 0